Imitant un plató de televisió, el passeig de l’Església de Begues serà l’escenari del concurs El Gran Repte on equips formats per, com a mínim, dos integrants d’una família respondran a les preguntes del presentador, que versaran sobre els perills de les addiccions. En aquesta tercera edició, la campanya “Veure abans de Beure” manté els objectius inicials oferint informació de valor a les famílies de Begues sobre l’alcohol i els nocius efectes per la salut, especialment als més joves.
Un plató de televisió, una sintonia, un presentador i equips de pares, mares, fills i filles amb ganes de divertir-se. Aquests són les ingredients inicials d’El Gran Repte, l’acció central de la nova edició de la campanya promoguda per l’Ajuntament de Begues, Veure Abans de Beure.
Els equips hauran d’estar formats per, com a mínim, dos i, com a màxim, cinc integrants d’una mateixa família, sempre combinant dues generacions. És a dir, pares, mares i fills, àvies i néts, oncles i nebodes… Totes les possibilitats seran vàlides; només cal formalitzar la inscripció abans del 2 de juliol i enviar-la per correu electrònic a info@veureabansdebeure.cat. Tota la informació està disponible al lloc web https://veureabansdebeure.cat/el-gran-repte/
La mecànica del joc serà de preguntes i respostes. Cada equip haurà de respondre a un total de 5 preguntes formulades pel presentador del programa i relacionades amb les temàtiques de la campanya. Les famílies tindran deu segons per respondre cada pregunta, que seran tipus test. La família que més punts obtingui al final del Gran Repte serà la guanyadora i podrà gaudir de tot un cap de setmana en família a PortAventura, amb accés a les atraccions, allotjament i esmorzar inclosos.
El Gran Repte tindrà una rèplica online des de la pàgina de Facebook de la Regidoria de Joventut de Begues. El jovent beguetà podrà posar a prova els seus coneixements, demostrant què saben realment sobre les addiccions, concretament sobre el efectes nocius derivats del consum d’alcohol per part dels joves i les joves. Durant tot el mes de juliol, a la mateixa pàgina es publicaran continguts “sensibles i d’interès, coses que cal saber, que cal preguntar”.
Els objectius de la campanya
La campanya se situa en la línia tant de les darreres accions i campanyes de comunicació adreçades al jovent sobre els perills associats al consum d’alcohol des del Pla Nacional Sobre Drogues (PNDS) que recomanen fugir de l’adoctrinament, del “no beguis mai” al “no beguis encara”, com de les pròpies de l’Ajuntament de Begues en anys anteriors agrupades sota la marca “Veure abans de Beure”.
Una altra objectiu, dins d’aquest marc de continuïtat, passa per aconseguir una major implicació i visibilitat de les famílies, de pares i mares de joves i adolescents que tard o d’hora es troben amb el risc o l’amenaça de l’alcohol. La campanya, promoguda per l’Ajuntament de Begues, s’emmarca dins del Pla Local de Prevenció d’Addiccions i compta amb la col·laboració i el suport de la Diputació de Barcelona.