L’alcohol és legal, si, però és una droga. I quant més beus, més en necessites. De debò ho saben? Però ells també tenen preguntes que poden servir per a iniciar una profitosa conversa. Perquè tampoc no són pas els joves qui més alcohol consumeixen. De fet, estadístiques recents assenyalen que s’ha reduït el consum d’alcohol entre els joves, si bé en el seu cas, el risc té molt més a veure amb la intensitat que no pas amb la freqüència de consum.
1 de cada 4 joves d’entre 14 i 18 anys declara haver consumit alcohol d’aquesta manera almenys una vegada en els darrers 30 dies. Gencat.cat
No obstant això, segons s’explica en un article al web de la Generalitat, “els adults d’entre 30-64 anys són els que fan un major consum diari d’alcohol (18,3% homes i 6,1% dones). Però són els joves d’entre entre 15 i 29 anys els qui presenten una major prevalença de borratxeres (21,5% homes i 12,1% dones) i de binge drinking (27,6% homes i 19,3% dones), especialment durant els caps de setmana. A més a més, aquesta pràctica s’associa, entre els joves, amb una major prevalença de consum d’altres drogues, com ara el cànnabis (34,1%) i la cocaïna (3,3%). En concret, durant l’any 2015, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) va atendre un total de 1.867 urgències per intoxicació d’alcohol en menors d’edat”.
Sabríeu què fer si algú entrés en coma etílic?
- No se li ha de donar alcohol ni cap medicament
- S’ha d’intentar tranquil·litzar-la perquè pot estar agressiva. I cal evitar que caigui i pateixi fractures.
- Si està inconscient, se l’ha de mantenir amb el cap de costat perquè si vomita podria arribar a aspirar el seu propi vòmit i asfixiar-se.
- No s’ha d’abandonar mai ningú en aquestes condicions.
- S’ha d’abrigar la persona perquè, si no, podria arribar a morir.
- I si no se la pot mobilitzar perquè l’atenguin, cal porta-la a un servei mèdic o avisar una ambulància.
Més pistes per a encertar les preguntes que trobareu al trivial del Veure Abans de Beure. Us hem dit ja que sortejarem 6 vals de 2×1 a PortAventura entre els participants?